Revansch

Igår fick jag min revansch från i Måndags. Yes! Allt kändes mycket bättre, inga krav bara rida. Fick Musse och han var mycket mjukare än vad jag hade trott att han skulle vara. Innan sommaren var han liksom som en liten pansarvagn men nu var han mer ridbar på nått sätt. Riktigt kul! På Fredagar så är det ju hoppgruppen som gäller så vi hade sittsträning eftersom hästarna inte är helt igång ännu och så är det ju väldigt viktigt också att man har en bra sits. Det var på nått sätt skönt, kanske inte att stå upp utan stigbyglar, men att hitta tillbaka till gamla sitsen och få känna att man fortfarande har kvar nån slags ridning i kroppen. I Måndags kände jag mig väldigt nere och jag kände att mycket berodde på min sits då mina ben hela tiden ville ha sitt eget liv... ;) Men igår hjälpte Anette mig att ändra det jag behövde och sen kändes det riktigt bra. Måste också tillägga att Musse har en otroligt skön sadel som också hjälpte till ;) Tillbaka till passet, han var som sagt ner ridbar och reglerbar och lite form kom även på köpet som man ivanliga fall brukar få jobba mycket med men nu var han lite mjukare så då löpte det som på rullande band. Som ni säkert märkt på min skrivning så är jag väldigt nöjd med ridningen igår och ska ta med mig alla tips jag fick ska jag ta med mig till på Måndag och rida på samma sätt utan krav och bara rida.


Musse
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0