Guldingen

Red lilla gulingen igår igen. Det gick ganska bra. Vi hade markarbete som jag trott. Red lite över bommar och hoppade lite små hinder. Gulding blev ganska taggad men efter en/två gånger så skötte han sig super! Han blir lite ihärdig ibland och vill gärna bara ånga på så snabbt som möjligt men han lyssnade väldigt bra och det blev en riktigt härlig lektion. Jag tror att han är en ponny som man måste lära känna lite innan man hittar alla knappar men tror att vi är på god väg att lära känna varandra. Man lär ju sig hästens beteende efter ett tag. Men fin är han. Sen kommer kondisen och styrkan, han är trotts allt inte så gammal och kan ganska lite för sin ålder. Men tror att han kommer kunna bli en riktigt fin hopponny :D

Just det, jag red andra gången med min nya hjälm. Kan bara säga att jag älskar den! :)

En av övningarna vi gjorde

Kommentarer
Postat av: Carro

SV: Tack! :)

2011-09-25 @ 09:34:38
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0