Dubbelt upp

Red första halvan av ridlektionen på Mary. Det gick väll sådär. Hittade lite fler knappar idag men kom inte till ridning så fort som jag hoppast. Men det är bara att kämpa på och så får man ta nya friska tag nästa gång. Men det känndes ändå helt okej. Ibland så kändes det riktigt bra också så det är ju något ;) Efter en halvtimme så bytte vi hästar så då fick jag rida min lilla älskling, Kalle! Oh vad jag har saknat att rida den lilla filuren. Så liten han kändes, har ridit d-ponny ett tag nu så Kalle som är c-ponny kändes så liten ;) Men åååå, vad härligt det var. Det är som att cykla, man glömmer inte hur man gör det. Har inte ridit honom seriöst sen innan sommarlovet så har saknat honom så in i bängen. Det kändes riktigt bra och fick bra på skut i baken och är riktigt nöjd med hur det gick. Nu ska jag bara försöka ta med mig den känslan till andra hästar. Alla hästar är ju olika och om man ridit in sig så pass mycket på en häst så kan man den ju utan och innan men man kan ju försöka ;) Tror förresten att det kanske kommer lite bilder på både Mary och Karliken. Ska kolla om det var någon som fick kort på oss idag :) men tills dess så får ni se på denna från i vintras, dock en hopptektion haha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0