Quotes

Som ni säkert märkt så gillar jag att quota låtar, personer. Tycker att det är ett jättebra sätt att fömedla något genom eftersom de flesta känner igen citatet eller låten och kan koppla det till det jag vill förmedla. Tänkte iallafall skriva några av mina favorit citat om hästar.

"En valack beordrar man, en hingst ber man, ett sto skickar man en skriftlig förfrågan till i tre exemplar och får ett tveksamt svar tillbaka" Kyra Kyrklund


"En häst utan ryttare är fortfarande en häst, men en ryttare utan häst är bara en människa" Okänd

"No hour of life is wasted that is spent in the saddle" Winston Churchill

"People on horses look better than they are.  People in cars look worse than they are" Marya Mannes

"Heaven is high and earth wide.  If you ride three feet higher above the ground than other men, you will know what that means" Rudolf C. Binding

"To ride a horse is to ride the sky" Okänd

Finns såklart många fler som jag gillar men här är de jag kan komma ihåg just nu :)


Kommentarer
Postat av: sara

Tack så mkt!! :)

2011-10-20 @ 21:38:32
URL: http://lidingouss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0