Något jag tränar på

Något som jag tränar på i min ridning är att trampa ner hälarna. Det kanske inte låter som något svårt problem att bryta eller som ett probelm men det ska jag säga att det är! Ända sen jag började rida för Åsa och Annette och Kristin så har jag trisklats med mina hälar. Där jag red förut så red jag b-ponny väldigt mycket och då var jag redan 160, som tur är väger jag inte så mycket. Så jag drog upp benen för att komma åt och för att kunna hålla om med benen. Så jag drog upp hälarna när jag skulle skänkla och det gjorde jag i några år. Så det sitter i märgen, nästan... ;) Till problemet, jag vill alltså dra upp hälarna när jag ska driva lite extra. Dock har det blivit mycket bättre! Men det finns ju där. Så jag jobbar hela tiden med att trampa ner hälarna. För om man rider med en bra nedtrampad häl så kommer du ner i sadeln mer, du kommer åt bättre och mycket mer. Oftas brukar det gå bra men ibland behöver man ju påminnas om en sådan små sak som faktist kan göra enorm skillnad :)


Så något jag brukar göra varje dressyrlektion är att rida utan stigbyglar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg! :) Rider du olika hästar varje gång elr byter du?

2011-10-11 @ 16:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0