Danni 24/10

Skrev inte hur det gick i Måndags så det kommer idag ;)

I Måndags hade jag Danni. Hon var fin och så, red mycket ökningar, minskningar, skritt, trav, halt för att få henne uppmärksam. Sen jobbade jag henne mycket på volt. Förskte få henne så lydig och smidig som möjligt. Hon var riktigt fin i traven och skritten. I galoppen så får hon nästan alltid som hon vill, vilket är att springa in i mitten när man fattat och sen slippa galoppera, med de mindre ryttarna så hon försöker på många sätt komma undan med att arbeta i galoppen. Fick mycket tips av Åsa och tillslut fick vi henne att arbeta någolunda och hon fick inte som hon ville. Vi gjorde mycket korta galopper och såg till att hon kom frammot. Mycket fattningar som stärker henne och så. Det kanske inte gick så bra som jag hade hoppats på men någolunda. Åsa gav iallafall mycket beröm och sa att hon var riktigt fin. Vilket hon väll var men fick inte den riktigt bra känslan, men jag antar att hon jobbade riktigt bra och jag är nöjd med det. Det är bara mer styrka som hon måste bygga upp och lite j*kla anamma från min del ;) Min mobil dog tyvärr precis innan jag kom till stallet men annars hade ni fått se grymt fina bilder. Hon var så sjukt fotogenisk innan lektionen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0