Dagens ridning

Red Mary. Gick helt okej, kunde gått sämre, kunde gått bättre men over all är jag nöjd. Började med att bara rida fram den normalt självständigt som vanligt. Först var hon lite på och lyssande inte riktigt, var lite uppe i det blå helt enkelt. Sen efter ett tag gick det mycket bättre och hon sökte sig mer och andvände ryggen mer. Så nöjd med att det gick så bra tillslut :) Sen övade vi lite förvänd galopp, det gick också helt okej. Inga avbrott eller byten utan en bra galopp hela tiden. Dock är det svårt att sitta ner på henne i galoppen då hon tar i som satan ibland, men det är ju något som jag måste träna på, att komma ner mer i sadeln då hon tar i och sträcka upp mig. Så sammanfattningen är ett helt okej pass. Ska komma ihåg alla saker tills nästa gång för då ska det gå super även om jag får rida som en oxe! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0