Vinnarskallar

Komer lite sent då men bättre sent än aldrig ;) (Från förra Lördagen). Vaknade runt 7 med ca fem timmars sömn i kroppen ;) Åt snabbt en frukost framför Animal Planet (standar för lov) innan jag åkte till stallet (där jag red förut). Där mötte jag Felicia samt en massa andra gamla kompisar. Som en lite reunion helt enkelt. Det var en sköttävling som vi skulle vara med på så det var fix av boxen, smörjning samt borstning av hästen som gälde.

Först fixade vi hela boxen och den är enorm! Men snygg och prydlig blev den. Men vi var inte lika prydliga kan vi ju säga... Smuts och vatten över allt. Men inte sluta nu, vi smorde sadel och träns och borstade schabraket. Då hade det gått runt 2 ½ timmar så då tog vi lunch och då fick hästarna komma in och ha lite lunch vila innan vi började borsta. Vi borstade i två timmar innan vi var tvungna att sluta och då var vi rätt nöjda med vad vi hade åstakommit. Så nu var det bara att vänta på att de skulle bedömma alla.

Vi hade skött Schakina. En söt liten stor häst ;) Och vet ni vad.... Vi vann på stor häst! Kul, så vi fick lite priser och sen såg jag på när Felicia red senare på kvällen innan jag åkte hem efter 8 timmar av hard work. Så en riktig heldag i stallet.


Lagom glad häst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0