Hoppträning

Jag fick rida lilla Danni. I början så var hon extremt trög och gick emot skänkeln. Men efter några minuter så fick jag lite mer fart på henne och sen rullade det på. Hon trycker sig väldigt mycket mot innerskänkeln och vill gärna springa in i mitten speciellt i galoppen så hon fick gå med och hoppa. Hon får ofta slippa galoppera med de lite mindre för att de inte har styrkan (missförstå mig rätt nu) och viljan. Hon är en enormt envis ponny! Det är inte lätt att rida ut henne på spåret. Hon är inte jättestark i galoppen heller då så hon vill gärna slippa undan för att det är jobbigt att arbeta. De tror att hon tycker att det är roligare att hoppa än att gå dressyrpass så hon ska få hoppa lite för att kanske hitta lite motivation ;)

Hon gick iallafall ganska bra på framridningen där jag bara konsentrearde mig på att hon skulle gå frammot och lyssna för innerskänkeln. När vi hoppade fram så visade hon sin envisa sida men två gånger och sen var det inget mer med det. Vi hoppade lite kombination och sånt. Hon hoppar riktigt bra och har verkligen viljan. Jag tror att hoppningen är hennes esse. Pigg och frammot (!) och sög tag i hindrena. Vi hoppade ganska högt också, runt en meter på enstaka hinder. Köttbullen kan hoppa! Nej men det gick riktigt bra i slutet kan vi säga :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0