(Går)dagens ridpass

Igår red jag Rondo, hästen jag hoppar. Ingen lätt häst det där! Ibörjan var han slö som jag vet inte vad men efter en stund fick han eld i baken och blev som ett litet spjut. Så då var det tempoväxlingar, övergångar och halter som gall. Ibland fick man honom verkligen mellan hjälperna och då gick han som en gud men så ville han pinna på och då fick man börja om lite. I slutet blev det mycket galopparbete. Det behövdes. Även om han gjärna ville bli stark så kunde man sitta tillbaka och få honom under sig. Han har en väldigt härlig galopp och det är inget fel på bakbenen ;) Känns som att man har dem vid frambenen ibland ;) Nej men det var bra påskut. Gick iallafall ganska bra i galoppen så det var ju bra :) Sen gick det väll inte hundra hela tiden men nöjd är jag :) Han är ganska annorlunda att hoppa än att rida dressyr på iallafall. 

rondo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0