En hemskdöd

Ingen har väll kunnat undgå att höra de tragiska nyheterna om Hickstead. Gud vilket hemskt sätt att dö på. Men undrar ju vad som hände. Det måste ha varit hemskt för alla som såg det live och inte minst för Eric Lamaze. Att bara se det på TV:n var tillreckligt smärtsamt!

En sjuktfin häst var det och den var värd ett bättre sätt att dö. Hickstead kanske gjorde det älskade men att dö framför tusentals åskådare måste vara hemskt! Man vrt ju inte helt vad som hände sen men tänk vad Lamaze måste känna. Tänkt vilke skuldkänslor (även om han nog inte hade med saken att göra) som han måste känna. Jag tycket faktist att det var lite fel att visa allt på TV som de gjorde. Det var ju direktsänt men på nyheterna kunde man ha klippt av när han föll ihop och började få dödsryckningar. Jag förstår att folk vill se vad som hände men samtidigt är det väldigt känsligt. Jag tycker att det är okej att det visades på TV:n när det direktsändes men på nyheterna tycker jag att det kunde ha censurerats.


R.I.P. Hickstead ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0