Dagens ridpass

Vi red ut och skrittade bara. Hästarna måste ju komma igång efter sommaren. Jag red Bente. Måste säga att han har en av de inte så sköna ryggarna att sitta på (red barbacka) och så har han inte så mycker muskler på övre delen av ryggen men det kommer. Han är inte så gammal heller. Försökte bara att njuta av turen och sitta still med händerna och göra små förhållningar och driva honom in i handen. Det funkade ganske bra och han blev lång och låg. Han har en vana att bli krulla ihop halsen och "vingla" och få en hög nacke. Men idag var han pigg och frammot och vinglade inget med huvudet. Sen går det mycket upp och ner i skogen så han fick jobba på. Härligt var en härlig tur längtar redan till nästa :) Ska visa sen hur håriga mina ben blev ;)

Sen klappade jag på Karliken också såklart. Har saknat honom super mycket ju! Nu ska jag se på film; Eat, pray, love


Bente
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0